Referat fra afdelingsmøde 17. august 2021
Smukke æbletræer i vores gård
Den 6. november 2021 har vi plantet to smukke æbletræer i vores gård.
Mvh
Vild Natur-gruppen
Invitation til havemøde
Synes du også vores gård trænger til lidt mere grønt?
Er du vild med vild natur?
Vil du gerne se vores afdeling i anden sæson af "Giv os naturen tilbage", som vises på DR?
Hvis ja, så kom og få en snak med os i gården. Vi vil være til stede
https://www.dr.dk/drtv/serie/giv-os-naturen-tilbage_208260
https://haveselskabet.dk/tags/vild-have
Afdelingsmødet 2021
C.V. Bramsnæs Legat
Om legatet
C.V. Bramsnæs Legat kan søges af beboere i Boligforeningen AAB.
Legatet skal anvendes som tilskud til betaling af husleje for beboere i AAB, som på grund af alder, forsørgers død, langvarig sygdom eller lignende har vanskeligt ved at betale huslejen. Ved uddelingen af legatet er der særligt fokus på socialt og økonomisk dårligt stillede beboere.
Beløbet er skattepligtigt og vil blive indberettet til SKAT af AAB.
Der kan højst blive uddelt kr. 20.000 til hver ansøger. Legatet kan søges til og med 2021, eller indtil kapitalen på kr. 1,1 mio. er opbrugt.
Bemærk at modtagelse af legatet kan have betydning for udbetaling af offentlige ydelser. Derfor vil ansøgernes evt. offentlige ydelser indgå i vurderingen af ansøgningerne.
Spørgsmål
Ved spørgsmål til legatet kan man henvende sig til Økonomi v/Huslejeopkrævning på e-mail: opkraevning@aab.dk eller på telefon 3376 0442.
Ansøgningsskema
Udfyld det ansøgningsskemaet nedenfor og send det til opkraevning@aab.dk
Hvis man ønsker at modtage et udskrevet ansøgningsskema, kan man kontakte bestyrelsen på AAB-Afdeling27@aab.dk Skemaet vil blive leveret i ens postkasse. På grund af corona må man desværre ikke afhente skemaet på afdelingskontoret.
14-12-2020
Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten.
Ansøgningsblanket C.V. Bramsnæs Legat
Udfyld ansøgningsskemaet og sendt det til opkraevning@aab.dk
Kontortider på afdelingskontoret genoptages
Ejendomsfunktionæren og bestyrelsen kan igen mødes på afdelingskontoret.
Der er sat plexiglas op i forkontoret som afskærmning.
Der må kun være èn beboer på besøg ad gangen.
Kontortid ejendomsfunktionæren:
Hverdage kl. 07:00 - 07:30 - onsdage tillige kl. 11:30 - 12:00
Kontortid bestyrelsen:
Sidste torsdag i hver måned kl.
18:30 - 19:30
Se alle kontaktoplysninger her
Med venlig hilsen
bestyrelsen
Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten.
Opslag om affald
Kære beboere
Bestyrelsen minder om, at billedet (taget d. 8. februar) ikke viser et eksempel på korrekt affaldshåndtering - faktisk er det noget svineri.
Skrald smidt på jorden tiltrækker rotter og andet utøj, som vi ikke vil have i vores afdeling.
Det er hver enkelt beboers ansvar at smide sit affald i containeren - ikke Bents, og heller ikke bestyrelsens. Hvis vores vicevært bruger tid på at rydde op, har han ikke tid til at tage sig af vigtigere opgaver.
Hvis nogen er i tvivl om hvilket affald, der hører til i hvilken container, er man velkommen til at kontakte bestyrelsen.
Bemærk også at samtlige containere har skilte, der forklarer, hvad der hører til i dem.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
10. februar 2020
Information angående affaldshåndtering
I løbet af efteråret har vi udvidet vores skralderum. Derfor er alle skraldecontainere nu indendørs.
For at lette sorteringen af affald er der opsat skilte ved containerne. Er du i tvivl, læg da affaldet i almindeligt affald (dagrenovation).
For at systemet kan fungere, har vi brug for din hjælp - nedenunder kan du læse en kort vejledning om de vigtigste ting, som er gode at huske.
Hilsen Bestyrelsen
23. december 2019
Information fra bestyrelsen
Kære beboere!
Vi vil fra nu af atter bruge hjemmesiden aktivt i forbindelse med kommende arrangementer, vigtige driftsinformationer, referater m.m. Vi vil naturligvis stadigvæk hænge aktuelle informationer i alle opgange.
Hold gerne øje med begge steder.
Hvis man ønsker at kontakte bestyrelsen - ris, ros, forslag, spørgsmål eller noget helt andet - kan man skrive til os på email AAB-Afdeling27@aab.dk eller besøge os på afdelingskontoret (Frederikssundsvej 118B) sidste torsdag i måneden fra kl. 18:30 til kl. 19:30.
Med venlige hilsener
Linett, Jette, Jørli, Hamdi og Agnieszka
Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten.
Seneste nyt
- 10-Oktober-2017
-
Til beboerne i AAB afdeling 27
Ved seneste afdelingsmøde er Afdeling 27 overgået til den parlamentariske driftsmodel. Dette indebærer, at afdelingsbestyrelsen fremadrettet kun varetager de beboerdemokratiske opgaver, som er tillagt afdelingsbestyrelsen i lov om almene boliger, kapitel 2.
Kontaktoplysninger er opdateret her på hjemmesiden.