Invitation til havemøde

Synes du også vores gård trænger til lidt mere grønt?

Er du vild med vild natur?

Vil du gerne se vores afdeling i anden sæson af "Giv os naturen tilbage", som vises på DR?

Hvis ja, så kom og få en snak med os i gården. Vi vil være til stede 

 
SØNDAG DEN 13. JUNI
 
Kom forbi på et tidspunkt mellem klokken 15 og 17 (man behøver altså ikke at blive 2 timer).
 
Der vil være bål og kolde drikkevarer.
 
 
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive til Agnieszka fra bestyrelsen på ani.aab27@aab.dk 
 
Du kan også blive inspireret på følgende hjemmesider:
 
 
Vi håber, vi ses!
Vild med natur-gruppen
 
 
Få besked, når der er nyt på hjemmesiden 
Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten. 
Ønsker du ikke længere at modtage mails om nyheder, kan du afmelde dig på nyhed@afd27.dk  
 
 
 
(Kildereference for billeder):

Afdelingsmødet 2021

Kære beboere
 
På grund af corona blev det desværre ikke muligt at afholde afdelingsmødet i 2020. Heldigvis ser det ud til, at lysere tider er kommet, og snart håber vi, at vi kan byde jer velkommen til årets afdelingsmøde.
 
P.t. er mødet planlagt til medio august (med forbehold for ændringer på grund af eventuelle corona-restriktioner). Vi vil naturligvis informere i god tid når vi nærmer os datoen.
 
Afdelingsmøder er også det rette forum til at foreslå ændringer i afdelinger. Så hvis I har ønsker til forbedringer eller har gode idéer til hvordan man kan gøre tingene anderledes, send gerne jeres forslag til mødet. Bestyrelsen skal først modtage forslagene i slutning af juli, men I kan allerede nu læse mere om de formelle krav m.m. på https://aab.dk/da/MainMenu/Beboer/Din-afdeling/Afdelingsmoedet
 
Hvis I har spørgsmål eller vil vide mere, er I selvfølgelig som altid velkomne til at skrive til os på AAB-Afdeling27@aab.dk 
 
Hilsen bestyrelsen afdeling 27
 
 
Få besked, når der er nyt på hjemmesiden 
Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten. 
Ønsker du ikke længere at modtage mails om nyheder, kan du afmelde dig her 
 

C.V. Bramsnæs Legat

Om legatet

C.V. Bramsnæs Legat kan søges af beboere i Boligforeningen AAB.

Legatet skal anvendes som tilskud til betaling af husleje for beboere i AAB, som på grund af alder, forsørgers død, langvarig sygdom eller lignende har vanskeligt ved at betale huslejen. Ved uddelingen af legatet er der særligt fokus på socialt og økonomisk dårligt stillede beboere.

Beløbet er skattepligtigt og vil blive indberettet til SKAT af AAB.

Der kan højst blive uddelt kr. 20.000 til hver ansøger. Legatet kan søges til og med 2021, eller indtil kapitalen på kr. 1,1 mio. er opbrugt.

Bemærk at modtagelse af legatet kan have betydning for udbetaling af offentlige ydelser. Derfor vil ansøgernes evt. offentlige ydelser indgå i vurderingen af ansøgningerne.

Spørgsmål
Ved spørgsmål til legatet kan man henvende sig til Økonomi v/Huslejeopkrævning på e-mail: opkraevning@aab.dk  eller på telefon 3376 0442. 

Ansøgningsskema
Udfyld det ansøgningsskemaet nedenfor og send det til opkraevning@aab.dk 

Hvis man ønsker at modtage et udskrevet ansøgningsskema, kan man kontakte bestyrelsen på AAB-Afdeling27@aab.dk  Skemaet vil blive leveret i ens postkasse. På grund af corona må man desværre ikke afhente skemaet på afdelingskontoret. 

14-12-2020

 

Få besked, når der er nyt på hjemmesiden 

Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten. 

Ønsker du ikke længere at modtage mails om nyheder, kan du afmelde dig her 
 

Ansøgningsblanket C.V. Bramsnæs Legat

Udfyld ansøgningsskemaet og sendt det til opkraevning@aab.dk

Kontortider på afdelingskontoret genoptages

 

Ejendomsfunktionæren og bestyrelsen kan igen mødes på afdelingskontoret.

Der er sat plexiglas op i forkontoret som afskærmning.

Der må kun være èn beboer på besøg ad gangen. 

Kontortid ejendomsfunktionæren:
Hverdage kl. 07:00 - 07:30 - onsdage tillige kl. 11:30 - 12:00 

Kontortid bestyrelsen:
Sidste torsdag i hver måned kl. 18:30 - 19:30 

Se alle kontaktoplysninger her 

Med venlig hilsen 

bestyrelsen

 

Få besked, når der er nyt på hjemmesiden 

Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten. 

Ønsker du ikke længere at modtage mails om nyheder, kan du afmelde dig her 
 

Opslag om affald

Kære beboere

Bestyrelsen minder om, at billedet (taget d. 8. februar) ikke viser et eksempel på korrekt affaldshåndtering - faktisk er det noget svineri.

Skrald smidt på jorden tiltrækker rotter og andet utøj, som vi ikke vil have i vores afdeling.

Det er hver enkelt beboers ansvar at smide sit affald i containeren - ikke Bents, og heller ikke bestyrelsens. Hvis vores vicevært bruger tid på at rydde op, har han ikke tid til at tage sig af vigtigere opgaver.

Hvis nogen er i tvivl om hvilket affald, der hører til i hvilken container, er man velkommen til at kontakte bestyrelsen.

Bemærk også at samtlige containere har skilte, der forklarer, hvad der hører til i dem.

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

10. februar 2020


 

Information angående affaldshåndtering

I løbet af efteråret har vi udvidet vores skralderum. Derfor er alle skraldecontainere nu indendørs.

For at lette sorteringen af affald er der opsat skilte ved containerne. Er du i tvivl, læg da affaldet i almindeligt affald (dagrenovation).

For at systemet kan fungere, har vi brug for din hjælp - nedenunder kan du læse en kort vejledning om de vigtigste ting, som er gode at huske.

Hilsen Bestyrelsen

23. december 2019


 

Information fra bestyrelsen

Kære beboere!

Vi vil fra nu af atter bruge hjemmesiden aktivt i forbindelse med kommende arrangementer, vigtige driftsinformationer, referater m.m. Vi vil naturligvis stadigvæk hænge aktuelle informationer i alle opgange.

Hold gerne øje med begge steder.

 

Hvis man ønsker at kontakte bestyrelsen - ris, ros, forslag, spørgsmål eller noget helt andet - kan man skrive til os på email AAB-Afdeling27@aab.dk eller besøge os på afdelingskontoret (Frederikssundsvej 118B) sidste torsdag i måneden fra kl. 18:30 til kl. 19:30.

Med venlige hilsener

Linett, Jette, Jørli, Hamdi og Agnieszka

 

Få besked, når der er nyt på hjemmesiden 

Hvis du ønsker at få tilsendt en mail, når der er nyheder på hjemmesiden, kan du sende en mail til nyhed@afd27.dk - så bliver du skrevet på maillisten. 

Ønsker du ikke længere at modtage mails om nyheder, kan du afmelde dig her 

 

Seneste nyt

10-Oktober-2017

Til beboerne i AAB afdeling 27

Ved seneste afdelingsmøde er Afdeling 27 overgået til den parlamentariske driftsmodel. Dette indebærer, at afdelingsbestyrelsen fremadrettet kun varetager de beboerdemokratiske opgaver, som er tillagt afdelingsbestyrelsen i lov om almene boliger, kapitel 2.
Kontaktoplysninger er opdateret her på hjemmesiden.